15070 metrów

.32545 metrów

czwartek, 28 lipca 2011

Jak zrobić


Jak zrobić taki border:




Border jest bardzo prosty. Wykonujemy go ściegiem francuskim.




Na początek nabrać 5 oczek.
Przerobić te oczka na prawo.
Drut jest skierowany w kierunku robótki, a robótka leży prawą stroną do góry.




Zaczepić drutem niteczkę z brzegu chusty (dalej mamy przed sobą prawą stronę chusty).





Przerobić jak oczko na prawo. Na drucie jest teraz 6 oczek.






Odwrócić robótkę i przerobić oczka na prawo  - pierwsze oczko zdjąć z drutu bez przerabiania (mamy przed sobą lewą stronę chusty).






Odwrócić, zdjąć pierwsze oczko bez przerabiania (mamy przed sobą prawą stronę chusty).






Dwa kolejne oczka przerobić razem na prawo, wkłuwając drut tak, żeby oczka  nie były przekręcone.






Przerobić pozostałe trzy oczka – na drucie jest 5 oczek, jak na początku.






Ponownie zaczepić drutem niteczkę z brzegu chusty i przerobić jak oczko na prawo - otrzymujemy 6 oczek.




Dalej wykonywać kolejno wg opisu.



Rzędy borderu układają się ukośnie  do brzegu chusty.



Ząbki powstają przy blokowaniu gotowej dzianiny.

11 komentarzy:

  1. No to się przynajmniej dowiedziałam co to takiego border:)))))))
    Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze mówiąc brakuje mi na to przyjemniejszego określenia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyda się na pewno:) planuję zrobić koleżance szal lub chustę, więc Twój pomysł będzie jak znalazł

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za kurs być może kiedyś skorzystam:)
    Ela

    OdpowiedzUsuń
  5. fajny kursik,na pewno sie przyda

    OdpowiedzUsuń
  6. no i wszystko jasne:) a jak jeszcze nie mowiłam to dianna wymiata:))

    OdpowiedzUsuń
  7. kurcze tylko włóczki mi zabraknie na border...bo chyba ciekawiej wygląda

    OdpowiedzUsuń
  8. Robiłam border, bo mi jakoś "łyso" wyglądało.

    OdpowiedzUsuń
  9. Podejrzałam i na pewno skorzystam, tylko muszę wcześniej zrobić chustą - pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam! Przejrzałam całego Twojego bloga i jestem zachwycona Twoimi wyrobami!!! Śliczności, naprawdę!!!!!

    OdpowiedzUsuń